Zoeken
Zoeken

De effecten van een opgeruimde werkplek

Terug naar overzicht

De effecten van een opgeruimde werkplek

De thuiswerkplek wordt steeds normaler en steeds meer mensen maken er gebruik van. Eerder hebben we het gehad over de Arbowetgeving en hoe je de werkplek het beste in kan stellen. Hoe kan het dan dat zelfs als dit goed ingesteld is je medewerkers nog steeds een mindere productiviteit kunnen ervaren? En belangrijker nog, wat kun je eraan doen? 

Waarom zou de werkplek opgeruimd moeten zijn? 

Op het moment dat je een bestand aan het overtypen bent, zou het dan uitmaken of je omgeving daarbij opgeruimd is of niet? Volgens een studie van de Navarro Universiteit in Spanje (via arbo online) wel. Daaruit bleek dat opgeruimde werkplekken zorgen voor een snellere verwerkingstijd en ze verkleinen de kans op het maken van fouten. Zeker nu je thuis extra veel druk om je heen hebt kan dit een verschil maken. Als je straks weer op locatie mag werken heeft het ook effect op hoe collega's naar je kijken. Een opgeruimde werkplek staat voor effectiviteit en professionaliteit. 

Zijn er andere voordelen? 

Betere prestaties

Zoals eerder genoemd heeft een opgeruimde werkplek effect op je werkprestatie. 

Lager ziekteverzuim

Een schoongemaakte werkplek zorgt voor minder bacteriën. Minder bacteriën zorgt voor minder verzuim.

Milieuvriendelijkheid

Veel toetsenborden worden vervangen omdat er teveel stof in zit. Zonde! Het vervangen is net zo milieuonvriendelijk als 7 jaar lang schoonmaken. 

Tevredenheid werknemer

1 op de 5 Nederlanders vind hun werkplek rommelig en kunnen zaken daardoor minder goed vinden. 

AVG

Bij sommige werkzaamheden wordt gebruik gemaakt van documenten die privacygevoelige persoonsgegevens bevatten (bijvoorbeeld leerlingendossiers). Dit soort documenten moeten uit het zicht opgeborgen kunnen worden, zowel op kantoor als thuis. Wanneer je hier controle voor krijgt en dit niet op orde hebt ben je dus in gebreke. Naast de bovenstaande voordelen is het dus ook wettelijk verplicht om bepaalde documenten goed op te bergen. 

Wat als we straks weer op locatie mogen werken? 

Als er iets is wat we geleerd hebben afgelopen jaar is dat thuiswerken ook voordelen met zich meebrengt. De verwachting is dat hybride werken de norm wordt. Dan heb je zowel op locatie als thuis materialen nodig die de effectiviteit bevorderen. Een belangrijke voorwaarde om je werkplek schoon en opgeruimd te houden is de mogelijkheid tot het opbergen van materiaal. Om je hierbij te helpen hebben wij een top 5 gemaakt van de meest gekochte opbergmogelijkheden. Welke past het beste bij jouw situatie? 

Top 5 opberg oplossingen

Postbakje Leitz,                  

€2,28

Polystyreen A4 formaat

Verticaal of trapsgewijs stapelbaar

Bekijk in webshop 

Opbergtoren Really useful box, 

€22,84

Transparante laden op vier zwenkwielen

Transparante laden voor zichtbare inhoud

Bekijk in webshop

Opbergmeubel Maxicube,          

€62,50

Opbergmodule, ook te gebruiken als roomdivider

Laden en deuren optioneel

Bekijk in webshop

Mobiel ladeblok Bisley, 

€65,25

Met hangmappenlade en sleutelslot

Verborgen zwenkwielen

Bekijk in webshop

Opbergmodule Varicolor,           

€66,44

A4 laden met optimale organisatie door kleurcodes

Met stootranden en antislipvoetjes

Bekijk in webshop

Wat is nu voor jouw collega's het meest ideaal? Onze adviseurs helpen je graag met het instellen van de juiste werkplek. Vul hieronder je wensen in en bespreek samen met onze klantadviseurs hoe je deze wensen het beste in kan stellen. 


Wil je meer weten over de gezonde werkplek? Lees dan verder via de link hieronder. 

Arbowetgeving

Wil je weten wat de wetgeving is rondom zowel je thuiswerkplek als je kantoorwerkplek?

Veel gestelde vragen

Wil je weten hoe je je (thuis)werkplek het beste in kan stellen en waar andere inkopers tegenaanlopen?

 

Ja, ik wil meer informatie