Zoeken
Zoeken

De risico's van een bedrijfsverhuizing en hoe kun je deze voorkomen?

Terug naar overzicht

In het kort: 

  • De risico's van een verhuizing zijn: onvoorziene kosten, bedrijfsstilstand, gehaaste beslissingen en te laat of geen benodigde vergunningen aanvragen.
  • Hoe voorkom je al deze risico's? Een partner inschakelen! Ze nemen de verhuizing uit handen en zo ook de zorgen en overbodige kosten waardoor jij je kan focussen op je werk.

Verhuizen is altijd stressvol. En waar je dan al helemaal niet op zit te wachten is het oplopen van schade, aan ofwel het pand, dan wel het interieur. In dit artikel worden de risico’s van verhuizen besproken en wat je er aan kan doen om deze te vermijden. 

Risico’s om rekening mee te houden. 

Bij verhuizen komen risico's kijken. Om deze risico's te kunnen voorkomen moet je natuurlijk wel weten wat de risico's zijn die je loopt. De meest voorkomende vind je hieronder. 

Onvoorziene kosten 

Het komt helaas vaak voor dat een verhuizing duurder uitpakt dan begroot. Dit kan soms wek oplopen tot  50% meer. Wie mag dat gaan uitleggen aan de financieel directeur? 

Gehaaste beslissingen 

We weten dat verhuizen stressvol is. Richting het einde is de kans groot dat er steeds meer gehaaste beslissingen genomen worden. Dit kan goed uitpakken, maar zeker ook de andere kant op draaien. Vaak gaat dan snelheid boven kwaliteit. Houdt hiermee rekening in de planning. 

Bedrijfsstilstand

Bij verhuizen is een groot risico dat de organisatie (deels) stil komt te staan. Een bedrijfsstilstand wil je het liefst voorkomen. Daardoor loop je het risico om inkomsten mis te lopen en te dalen in klanttevredenheid. Dus voorkom dat je aan het rondrennen bent met een nieuwe plattegrond en meubels, en zorg dat de 'normale' werkzaamheden door kunnen gaan. 

 

Vergunningen aanvragen 

Per gemeente verschilt dit, maar het kan goed zijn dat voor het parkeren van de verhuiswagens, zowel op de oude als de nieuwe locatie, een vergunning nodig is. Doe je dit niet op tijd dan kan het zijn dat de verhuizing vertraging oploopt, en dit zal je terug zien in de kosten. 

 

Hoe voorkom je deze risico's? 

Net heb je gelezen over de risico's waar allemaal rekening mee gehouden moet worden bij een verhuizing. de makkelijkste manier om dit te voorkomen is het inschakelen van een partner. Hieronder lees je de voordelen. 

Opgeleide vakmensen

Door het gebruik te maken van een expert zijn er alleen maar vakmensen aan het werk tijdens jouw verhuizing. Het voordeel hiervan is dat zij dit dagelijks doen en dus weten waar ze mee bezig zijn.  Hierdoor worden de risico’s op onder andere schade beperkt.

Zorgeloos

Door een partner in te schakelen, en het dus uithanden geven, verminderd dit je stress niveau. Zo kun je met je organisatie op de gewone werkzaamheden blijven focussen.  

Verzekeringen 

Het is bijna onvermijdelijk dat alles helemaal goed gaan. Dus mocht er schade ontstaan is het prettig dat je verzekerd bent. Als je dit zelf regelt is het vaak lastig wat je nu wel en niet in de verzekering mee moet nemen. Wil je sowieso goed zitten, kies dan voor Erkend Project Verhuizer, zoals onze partner. 

Schade voorkomen

Om risico op schade te verminderen kun je kiezen voor één partner. Hierdoor komen er niet allemaal verschillende partijen over de vloer en is de kans dat er schade ontstaat kleiner. Omdat alles gecoördineerder zal verlopen. 

Voorkom bedrijsstilstand

Voorkom onnodig bedrijfsstilstand gedurende de verhuizing door dit tijdig door te geven aan je verhuispartner welke. Er moet op de planning en in het draaiboek rekening mee gehouden worden dus geef aan welke afdelingen nadrukkelijk operationeel moeten blijven.

Dus verhuizen brengt veel stress en risico's met zich mee, maar dat wisten we al wel. Wat je nu weet is hoe je dit zo minimaal mogelijk kan houden. Namelijk door het inschakelen van een partner. Deze neemt het uithanden waardoor jij weer kan focussen op de rest. Risico's voor schade zijn verminderd doordat het een Erkend Project Verhuizer is hierdoor ben je mocht er iets mis gaan toch verzekerd. 

Om te weten hoe je nu precies zorgeloos in een nieuwe ruimte trekt, lees de artikelen hieronder ook. 

In de publieke sector ben je als inkoper constant bezig om de inkoopprocessen op orde te houden. Daar komt veel meer bij kijken dan enkel het inkopen van producten. Je bent het strategisch verlengstuk van een organisatie. De inkoopafdeling vertaalt het algemene beleid naar inkoopbeleid. Het uitgangspunt is om de kosten te drukken, maar zonder impact op tijd en efficiëntie. 

Lees hier verder

 Ben je van plan om je kantoorinventaris te verplaatsen? Dan ben je bij het juiste artikel! Maar hoe organiseer je nou een zakelijke verhuizing? Om de huizing goed te laten lopen komt er heel wat bij kijken. Denk hierbij aan een zorgvuldige voorbereiding, hiermee kun je veel onnodige stress voorkomen. Als je onze partner inschakelen, wordt deze voorbereiding volledig voor je gedaan.

Lees hier verder